poniedziałek, 7 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Formularz badania

Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z często robionych badań w organizacjach. Jest ono dostawcą obrazu zarówno o tym jak postrzegane są warunki płacowe jak również, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej analogicznie do listy: precyzyjne opisanie celu badania, zdefiniowanie zestawu cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, opracowanie danych z ankiet oraz opracowanie raportu z badań.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejZależnie od planu korporacji wybrane obszary lub całe badanie najczęściej przekazywane jest do realizacji zewnętrznej organizacji konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by zrobić wszystkie powierzone jej zadania połączone z oczekiwaną oceną.

Jednym z większych problemów organizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem ocen satysfakcji pracowniczych jest ankieta badawcza, która w zależności od potrzeb organizacji istnieje w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci dostęp do sieci firmowej.

Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w formularzu ankiety oceny informacje z ankiet przeniesione są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (w wielu sytuacjach może być to dedykowany Microsoft Excel), który dokonuje łączenia danych oraz analizy statystyczne. Ich precyzja decyduje m.in. jak wysoka jest wiarygodność określonego w badaniu wyniku.


Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz