Powodem skreślenia tych kilku akapitów sprowokowała mnie ocena pewnej komisji konkursowej oceniających wnioski PO IG 8.1. Pomysł e-usługi był odrzucony w trakcie oceny merytorycznej z opinią, że nie spełnia pojęciu e-usługi w sensie PARP PO IG, bo do realizacji e-usługi niezbędne jest ściągnięcie programu na telefon przenośny, co powoduje, że nie mamy do czynienia z sytuacją skorzystania z e-usługi na żądanie operatora eusługi (oczekiwane jest dodatkowe działanie).
Pewnie trudniej byłoby przygotować protest, gdyby nie to, że w serwisie www PARP możliwa jest do obejrzenia interesująca prezentacja sugerująca dobre praktyki w pomysłach PO IG 8.1. Jednym z opisanych pomysłów znajduje się w zasadzie identyczny na poziomie technologii pomysł, który choć wykonuje zupełnie inną e-usługę, ale trudno nie dostrzec podobieństw w metodzie.
Zaraz rodzi się myśl: zatem, czy istnieją jednolite kryteria oceny e-usług POIG, czy też może wnioskodawca już na starcie stanie przed koniecznością na pisanie do pisaniaprotestu oceny projektu. Ja nie znajduję odpowiedzi na tak sformułowane pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz